Voisin vaikka alottaa tän postauksen nurisemalla. Mutta, ihan oikeasti, oon pikkuhiljaa ihan samaa mieltä kun kaikki muutkin reissaajat joiden kaa oon jutellu: Kiina olis paaaaaljon parempi paikka ilman kiinalaisia! Tai jos niitä olis edes puolet vähemmän. Rupeen koht tympääntyy näihin :D. Miks kaikki pitää aina tehä vaikeimman kautta? Ok, myönnetään, ei kaikki kiinalaiset oo kamalia, nuoret alle 30v. joihin oon törmänny on ollu tosi ihania ja auttavaisia, keski-ikäsistä mulla ei oo mitään sanottavaa ja ne kaikki loput koinsyömät mummot ja papat vois tuupata jonnekin, ihan sama minne, kunhan niitä vaan ei näkis enää :p. Koska ne on ihan kamalia! Kuvitelkaa maailman kamalin ihminen, ja sit se on viel tuplasti hirveempi, koinsyömä ja kiinalainen. Noi kaikki kääkät on kasvanu jossain sikalassa ja yh. Kiina jossa olis ees puolet vähemmän kiinalaisia olis tosiaankin <3. 

Nyt hetkeksi piste ruikutukselle ja asiaan :D. Chengdu (6.-10.7.) on jo takanapäin ja nyt oon Xianissa. Chengdu oli nasta paikka :3. Juna-asemalta otettiin taksi hostelleille ja aluks kaupunki näytti varsin tympeeltä (kuten kaikki kiinalaiset isot kaupungit :p) mut sit kaikilta sivukaduilta löyty vaikka mitä ihania kauppoja ja kahviloita ja herkullisia ravintoloita. Chengdussa oli kans paljon "vanhoja" hienoja kiinalaisia kortteleita täynnä pikkukauppoja ja makeita temppeleitä ja puistoja. Hengasin melkeen koko ajan niiden Israelilaisten ja sit kahen Tanskalaisen kaa :D. Opetin sille toiselle Israelilaiselle miten sanotaan hullu suomeks ja se hoki sitä sen koko ajan mitä me oltiin Chengdussa :'D. Hostelli Chengdussa oli ihan sika mukava ja kodikas ^^. Kävin kattoo pandoja (oli söpöjä <3!) ja paikallista oopperaa, joka muistutti enemmän teatteria, mutta oli ihan hauska :D. En tosin hirveesti arvosta kiinalaista laulua... se on ku kissaa kiusais <.<.

Sit yhtenä iltana lähettiin about kymmenen ihmisen porukalla Lan Kwai Fongiin (ei Hong Kongiin kuitenkaan, vaan paikalliseen :D) joka siis oli baarikatu täynnä aika kalliita baareja :D. Meillä kaikilla oli tietysti päällä jotkut ihan randomit kuteet ja sandaalit, kun taas kaikki kiinalaiset bailas ties missä mekoissa ja trendikuteissa :D. No, ei väliä, päästiin silti hyvin sisään baariin (jossa tosin oli kalliimmat juomat ku Helsingin baareissa <.

Chengdussa tapasin taas ties kuinka monta länkkäriä jotka on täällä opettamassa englantia :D. Olis ehkä kiva tehä samoin, tulla tänne opettaa enkkuu vuodeks joillekin pikkusille :D (siis tosiaan jos olis se puolet vähemmän kiinalaisia...). Opettamiseen ei tarvii ees minkäänlaista opettajan koulutusta tai jos sellanen vaaditaan niin "todistuksen" saa kuulemma halvalla Bangkokista :'D. 

10.7. ennen bussin lähtöä kävin viellä yhellä ihanalla "vanhalla" kiinalaisella kadulla (ja oon kovasti sitä mieltä, että Kiinan pitäis näyttää samalta kun se paikka, eikä olla mikään tällänen iso, harmaa ja saasteinen suurkaupunki <.<) ja siellä oli muuten ihanaa mutta... oli sunnuntai! Sunnuntai on ehkä huonoin päivä mennä minnekään kiinassa! Koska siellä kaduilla palloili minä plus ainakin kaks miljardia kiinalaista turistia! Eli sai vähän tunkee plus et kaikki kuvas mua <.<. 

Illalla lähti sit bussi kohti Xiania. Yöbussi, 11 tuntia = olin ihan varma että se on sleeperi. No, eipä ollut! Istuin siis seuraavat 11 tuntia ihan tavallisella bussinpenkillä jossain ihme kippurassa ja yritin nukkua <.<. Olihan se kiva, että bussi oli uus ja hieno, mutta mielummin olisin kyllä ottanu vanhan ja rupusen sängyillä. Lähettiin seittemän maissa illalla ja kahelta yöllä pysähdyttiin iltapalalle ja kaikki kiinalaiset tuijotti mua kun vedin silmät ristissä nuudeleita jossain random huoltoasemalla :'D. Sit joku kiinalainen taas tuli juttelemaan mun kaa ja kun sanoin et oon yksin reissussa niin sain sen standardi vastauksen: "oooo, you're so brave" :D. Aina, siis ihan aina, kun sanon jollekin paikalliselle että oon yksin reissussa niin vastaus on toi :'D. Ja tää on tapahtunu ehkä joku kakskyt kertaa :D.

Xianissa olin ennen kuutta, siis aamuyöstä z.z. En tietenkään vielä siihen aikaan saanu mun hostellihuonetta niin nukuin sohvalla näiden aulassa seuraavat neljä tuntia :D. Miljoona kertaa parempi kun bussinpenkki tosin! Ja leikin kissanpentujen kanssa, tääl on viis mega ihanaa karvapallo kissanpentua ^^. 

Tääl oli tarkotus olla lauantaihin asti, mutta toisin kävi... Chinese <.
Tänään on siis mun kolmas päivä täällä Xianissa. Xian on isoin paikka missä oon ollu ja saastunut myös! Toissapäivänä ei ees illalla näkyny kuuta kun oli niin saasteista! Ja Hollantilaistytöt sano, että Peking on triplasti pahempi... ouch :/. Bussimatkan takia en jaksanu tehä oikeen mitään sillon 11 pv, hengailin vaan tääl hostellilla :D. 12 pv kävin seikkailemassa kahella läheisellä nähtävyydellä, Bell Tower ja Drum Tower, ne oli ihan kivoja. Niiden jälkeen seikkailin Muslimi korttelissa pari tuntia ettimässä moskeijaa jota ei löytyny vaikka mulla oli kartta... eli osaan suunnistaa :'D. Mut se alue oli tosi kiva ja siel oli paljon ravintoloita ja kauppoja jotka myi ties mitä tuliaisia ja sapuskoita :D. Eilen heräsin aamulla kuudelta koska olin varannu reissun Hua Shan vuorelle joka on täältä parin tunnin ajomatkan päässä. Olin taas ainut länkkäri ainakin sen kahen miljardin kiinalaisen turistin seassa <.<. Mut sit bussissa tapasin kaks tyttöä Hainanista (Etelä Kiinaa) ja ne kysy josko haluaisin hengata niiden kanssa (se toinen niistä oli englanninopettaja :D) ^^. Palloilin sit niiden kaa siel vuorella ja ajateltiin kiivetä sinne kaikista korkeimmalle laelle (kaapelikärry toi meidät toisiks korkeimmalle :D). No, lähettiin kapuamaan muiden turistien kanssa kohti sitä huippua pitkin ihan hulluja portaita :D. Luultiin olevamme melkeen ylhäällä kun kysyttiin joltain oppaalta että missäs kohtaa me ollaan ja kauan menee tonne huipulle. Opas katteli karttaa hetken ja totes että vähintäänkin puoltoista tuntia. Johon meidän oli pakko todeta, et ei onnistu :'D. A: oltiin jo ihan kuolleita siit kiipemisestä ja B: meillä oli kaks tuntia aikaa ennen kun bussi lähtis takas tänne hostellille :D. Ei siis päästy korkeimmalle laelle, mutta ei se mitään, se toinenkin oli ihan makee ^^. Näkyvyyden piti olla 16 km... no, eipä ollu... ehkä 16 metriä pikemminkin koska oli niin saasteista z.z. Kiinalaiset on kyl aika taidokkaasti pilannu tän oman maansa :p. Mut oli se vuori silti ihan makee ja siel oli kiva käydä :D. Sen jälkeen köröteltiin bussilla takas tänne ja ne tytöt vei mut jonnekin ihan hullun kiireiseen paikalliseen ravintolaan :D. Safka oli tosi hyvää ja halpaa ^^. Siinä vaiheessa kun oltiin jo istuttu siel syömässä joku tunti ja olin ihan täynnä niin pöytään tuotiin vielä kokonainen kana :D! Olin ihan pallo kun seikkailtiin takas tänne hostellille :D. 

Tänään oli vaan toi viisumisäätö (ainiin, sinne toimistolle ei kelvannu mitkään alkuperäset paperit vaan kaikesta piti olla kopiot :'D. Sain täältä hostellilta jotain papereita jotka todistaa että yövyn täällä ja sanoin sille naiselle että mä en tarvii näitä papereita, voit ihan hyvin ottaa nää alkuperäset, niin eeeeei, sen oli pakko saada kopiot :D). Kello on kohta neljä iltapäivällä ja ajattelin illalla käydä pyöräilemässä tätä "vanhaa kaupunkia" ympäröivällä muurilla koska kaikki sanoo että se on tosi hieno ^^. Tänään viisumisäädön jälkeen istuskelin pikaruokalassa kiroomassa kiinalaisia ja pohtimassa että mitä ihmettä teen viikon täällä kun törmäsin Bangdaleshilaiseen tyyppiin joka opettaa tääl enkkua ja on asunu Xianissa kuus vuotta :D. No, se sit kirjotti mulle pitkän listan kaikista kivoista paikoista mitä täältä löytyy, eli nyt mulla on tekemistä tälle ylimääräselle viikolle :). Se oli ihan mukava, juteltiin aika pitkään ja se ties kaikkee Suomesta, se jopa osas pari sanaa suomee :'D. Sen englanti oli tosi, tosi hassua... vähän niinku sekotus Englannin englantia ja Teksasin murretta X'D. Jos koskaan törmäätte kiinalaiseen opiskelijaan joka puhuu oudolla Teksasin murteella niin se on tän oppilas :'D. 

P.s. Yritän taas saada uusia kuvia sinne Flickeriin tänään :D