Yllättävän kuollu tää blogi taas vaihteeks :D Mun piti oikeesti päivittää Guilinista ja sit mun piti kans päivittää Yangshuosta mut en vaan oo ehtiny :'D Mut nyt ehdin, iltaa odotellessa :D Törmäsin kahteen Israelilaiseen poikaan junassa ja lupasin lähtee niiden kaa ulos pyörimään illalla, mut sitä ennen en kyl jaksa tehä muuta ku jumittaa tääl hostellilla :D plus, et yritän saada kuvii nettiin!

Voisin kuitenkin alottaa siitä Guilinista, vaikka siitäkin on jo kai yli viikko ku pääsin sinne :D. Bussimatka sinne oli tosiaan sen 17 tuntia, mutta se meni yllättävän hyvin ja nopeesti :D! Pimeen tultua alko ihan hullu ukkonen joka sit kestikin melkeinpä siihen asti kunnes oltiin Guilinissa... kätevästi kolmelta yöllä x.x. Olin siis ihanasti bussiasemalla keskellä yötä ja vähän hukassa :'D. Bussiasemalta olis pitäny pystyy kävellä sinne hostellille mut koska oli yö niin nappasin taksin, joka sekin oli vähän hukassa, mut onneks sit löydettiin se hostelli viimein :D. Seuraavat kaks päivää meni kierrellessä Guilinissa. Se oli ihan mukava paikka, vähän isompi ku Xiamen, mut kävellen pääs kyllä tosi hyvin kaikkialle minne haluskin (ja myös ilman karttaa oli ihan helppo kulkea... hukkasin nimittäin karttani ensimmäisenä päivänä XD). Kävin kahessa puistossa, mut molemmat oli kyl aika tylsiä :'D. Siel toisessa, Seven Star Parkissa, olisin halunnu kiivetä yhelle kukkulalle mut sit iiiiiiso apina blokkas mun reitin niin mun oli pakko kääntyä takasin koska se oli niin pelottava :'D. Se puisto oli ihan sika iso ja siel oli apinoita ihan sikana ja kynnen kokosia pikkuruisia söpöjä sammakoita :3! Ja sit tosi, tosi kummallinen huvipuisto joka oli suljettuna kun mä olin siel (keskellä päivää, aika outoa :D) ja ne laitteet näytti ihan sika vanhoilta ja ne oli vaan randomisti viskottu sinne pitkinpoikin aukeeta :D.

Kolmantena päivänä varasin hostellilta bambulauttamatkan Yangshuo nimiseen paikkaan Li jokea pitkin :D. Se oli tosi kiva se reissu ^^. Siin lautalla oli mun lisäks vaan kaks Hollantilaista ja sit kuski tottakai :D. Mentiin sitä jokea pitkin joku reilu kaks tuntia ja töllisteltiin maisemia ^^. Yritän saada siitäkin kuvia nettiin tässä toivottavasti piakkoin :D. Sit se lautta jätti meidät jonnekin pieneen kylään josta bussi vei meidät Yangshuohon. Yangshuo oli tosi mukava, täynnä turisteja, mut mukava silti :D. Onneks mun hostelli oli tosi rauhallisella paikalla ^^. Se oli ehkä joku kaks/ kolme kilsaa Yangshuon "keskustasta", ympärillä oli pari pikkutaloa ja riisipeltoa :D. Taas kerran yöllä kuulu vaan kaskaiden siritystä ja sammakoiden kurnutusta :D. Sen hostellin työntekijät oli ihan sika avuliaita ja siel oli kans kivaa porukkaa asumassa ^^. Yangshuossa olin yhteensä kai viis päivää, mut tekemistä olis kyl ollu pidemmällekin ajalle :D. Yhtenä päivänä kävin Englantilaisen pariskunnan kanssa melomassa kajakeilla Li joella :D. Se oli tosi ihanaa siihen asti kunnes puolessavälissä meidät yllätti ihan hullu ukkonen ja kaatosade :'D. Onneks meillä oli "opas" mukana ja se tuli perässä sellasella bambulautalla niin se otti meidät kyytiin ja päästiin lähimpään kylään :D. Koska siinä kaatosateessa oli ihan tyystin mahdotonta päästä sillä kajakilla eteenpäin :'D! Sit rämmittiin ihan likomärkinä sen kylän halki bussiin ja kaikki Kiinalaiset mummot ja papat vahtas meitä :'D. Sit kävin kans pyöräilemässä ja sellasella luolalla missä oli mutakylpy ja kuumat lähteet :D. Menin sinne yksinäni, mut perillä mut laitettiin samaan porukkaan yhen Norjalaisen tytön kaa, yhen kristityn Etelä-Afrikkalaisen pojan ja kahen Jenkki mormoni tytön kaa... viimeks mainituilla kolmella oli hienot keskustelut uskonnoista kuumilla lähteillä x.x. Mut ne oli kuitenkin kaikki ihan sika mukavia :D. Ja me hengattiin siel luolil varmaan joku pari tuntia ja sit pyöräiltiin porukalla takas "keskustaan" ja käytiin syömässä. Kävin kans yks päivä ratsastamassa, joka oli aika huono idea :'D. Se ratsastaminen oli kyl tosi kivaa eikä siel ollu muita ku opas ja minä, mut mun häntäluu ei ihan arvostanu sitä satulaa :'D. Kävin myös Shagri-La:ssa, jonka piti olla joku hieno vanha kylä... ja paskat :D. Olihan se hieno, mut se oli ihan täysin vaan tehty turisteille :D. Ihan kun olis jonkun Kiinalaisen tv draaman kulisseissa seikkaillu :'D. Vikana iltana Yangshuossa kävin kattoo sellasen ihan sika hienon valoshown yhen Kanadalaisen tytön kaa ^.^. Siel oli ihan sikana porukkaa ja me taidettiin olla ainoot länsimaalaiset :'D. Mut se show oli kyl ihan sika hieno, siin esiintyy joku 600 tyyppii ja se on saman ohjaajan kun Pekingin olympialaisten avajaiset oli :D! Seuraavana päivänä kävin viel Xingpingissä kuvaamassa sitä samaa maisemaa joka on 20RMB setelissä ja sit suuntasin takas Guiliniin viel kaheks yöks.

Guilinista otin vielä tourin Dragons backbone riisipelloille ^^. Ne oli kyl tosi hienot, mut taas vaihteeks googlettamalla löytää niistä parempia kuvia kun mitä mun ottamat on :'D. (Google antaa myös hienompia kuvia Yangshuoa ympäröivistä vuorista kun mitä mun ottamat on... koska oli vähän sumusta sillon ku mä olin siel ;P). Taas olin ainut länkkäri koko tourilla, mut onneks siel oli kaks ihanaa Singaporelaista tyttöä jotka hengas mun kaa koko päivän ja toimi mun tulkkina :D. Luulin et ne pellot olis ollu aika lähellä Guilinia, mutta sinne ajoki joku yli kaks tuntia bussilla x.x. Mutta oli silti kyl sen arvosta, vaik en saanukaan niin hienoja kuvia :D. Tulomatkalla pysähdyttiin jonnekin kylään... eh, se paikka oli yhtä tehty kun Yangshuon Shangri-La <.<. Eli ihan turha pysähdys, se ei ollu ees yhtä nätti kun Shangri-La x.x. Guilinissa hostellilla törmäsin ekana iltana Suomalaiseen tyttöön, jonka kanssa kälätettiinkin sitten jäljellä olevat kaks iltaa suomea :D.

Eilen lähti juna päivällä puol kahelta Guilinista tänne, eli Chengduun. Chengdussa oltiin tänään perillä kahen maissa päivällä... junamatka siis kesti sen 24 tuntia x.x. Ihan kamalaa X'D. No ei, ei se nyt ihan kamalaa ollu, mut vähän :D. Mulla oli hard sleeper, eli kuus petiä samassa loosissa eikä ilmastointia x.x. Meinaa sitä, että jaoin sen loosin neljän kakaran ja yhen mun ikäsen Kiinalaisen opiskelijatytön kanssa. Sänky oli kova kun kivi ja aamulla oli kaikki paikat ihan jumissa x.x. Tuuletusta tuli pikkuruisesta tuulettimesta joka oli katossa ja siitä että ikkunat oli auki :D. Ikkunasta tuuli sopivasti mun petiin, joka oli kiva juttu päivällä, mut yöllä mun oli pakko pistää se kiinni koska muuten mulla olis ollu niska ihan jumissa x.x. Aika junassa meni kyl itseasiassa yllättävän nopeesti :D. Mulla oli kirjakin mukana mutta en ehtiny lukea sitä ollenkaan :D. Eilen iltapäivästä yritin nukkuu, mut eihän siitä oikeen mitään tullu :D. Illalla sit bongasin ne Israelilaiset pojat ja juttelin niiden kaa johonkin kahteentoista yöllä :D. Nukkuminen oli varsin hankalaa koska matkalla oli ihan sikana tunneleita ja aina kun mentiin tunneliin niin meni korvat lukkoon ja kuulu ihan hullu kohina ja romina x.x. Eli heräsin aina tunnelin kohalla... eli kerran kymmenessä minuutissa varmaan x.x. Sit aamulla ne kersat rupes huutaa ja pelaa korttia x.x. Ja sit ne kiinalaiset opiskelijat hyökkäs mun kimppuun ku ne halus jutella mun kaa et ne vois treenata niiden enkkua ja sit mä katoin leffaa jonkun niistä kanssa ja kas, sit oltiinkin jo täällä :D!

Chengdussa on tarkotus olla neljä päivää ja lähtee sit Xianiin metsästää viisumiin lisäaikaa ja kattomaan terrakotta sotilaita :D. Tääl Chengdussa meen ainakin kattoo pandoja ja Kiinalaista oopperaa :D!

Yks pikkujuttu mikä taas vähän kyrsii tääl Kiinas (siis hullun liikenteen lisäksi <.<) kaikesta, siis ihan kaikesta pitää maksaa x.x. Jos sä haluut jonnekin pieneen puistoon niin sinne menee viis euroa, jos sä haluut nähä jonkun temppelin niin kas, sekin maksaa vaikka mitä x.x. Jos nää jotain hallitsee niin rahastamisen <.<. No, onneks sentään hostellit ja safka on halpaa :D!